Pozycjonowanie lokalne – tym się zajmujemy

Pozycjonowanie lokalne to główny obszar działań naszej firmy – na rynku
jesteśmy ponad 10 lat. Współpracowaliśmy z wyjątkowymi partnerami
biznesowymi. Wypozycjonowaliśmy dla nich wiele stron, pozyskaliśmy nowych klientów, zwiększyliśmy obroty. Dzięki doświadczeniu i wiedzy pomogliśmy w rozbudowie ich biznesów.

Dlaczego warto

Pozycjonowanie regionalne, tak jak i ogólne, to zabiegi mające na celu pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, w tym wypadku chodzi jednak o uzyskanie jak najwyższych pozycji na dany region — miasto lub województwo.

Pozwala to zwiększyć ruch na stronie i pozyskać klientów realnie zainteresowanych usługą na danym terenie. Pozycjonowanie regionalne jest skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, których działalność związana jest z konkretnym regionem, takich jak np. restauracje, mechanicy, kosmetyczki.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

I choć sam proces pozycjonowania lokalnego od tego ogólnego wiele się nie różni — to jednak samo podejście do tematu jest zdecydowanie inne. Wymaga opracowania odmiennej strategii, dzięki temu, że działamy w tej branży już tyle czasu, współpracowaliśmy z różnymi klientami, dobrze wiemy jakie rozwiązania sprawdzają się w danej sytuacji najlepiej, jakie frazy najlepiej będą konwertować — jesteśmy w stanie osiągnąć szybko widoczne rezultaty.

Nasze działania przekładają się na zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce, zatem będzie jej łatwiej trafić z regionalną ofertą do potencjalnych klientów — którzy zwykle zdecydowanie lepiej konwertują, niż klienci z niedookreślonych obszarów.

Mniejsza konkurencja – niższe stawki

Dodatkowo pozycjonowanie regionalne to także mniejsza konkurencyjność, jeśli chodzi o frazy, dzięki zawężeniu i doprecyzowaniu regionu nie tylko łatwiej pozyskać klienta realnie zainteresowanego ofertą, ale także szybciej można osiągnąć wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki — to jednak nie wszystko.

To o czym szczególnie warto wspomnieć to fakt, że usługa tego typu jest także tańsza, mniejsza konkurencyjność fraz sprawia, że ich wycena jest niższa, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych wyników — idealna opcja dla małych i średnich firm, nakierowanych na świadczenie usług regionalnych.

Jak się rozwijaliśmy

Zaczynaliśmy lokalnie — w Bydgoszczy

Nasza przygoda z pozycjonowaniem rozpoczęła się w największym mieście województwa kujawsko-pomorskiego. Doskonale wiedzieliśmy, że Bydgoszcz będzie bardzo podatnym gruntem na tego rodzaju usługi — ogromna liczba zarówno regionalnych, jak i ogólnopolskich przedsiębiorstw stwarzała doskonałe perspektywy na dynamiczny rozwój. Już od pierwszych dni wiedzieliśmy, jakie usługi chcemy oferować i do kogo powinniśmy je skierować. Naturalnie, zanim rozpoczęliśmy właściwą pracę, przeprowadziliśmy wyczerpujące analizy i badania rynku, aby najlepiej dostosować profil działalności do specyfiki działających na terenie regionu biznesów.

Bardzo szybko zaczęliśmy pozyskiwać pierwszych klientów, ponieważ zastosowane przez nas strategie doskonale wpisywały się w potrzeby przedsiębiorców, z jakimi się kontaktowaliśmy. Wielu z nich nie było świadomych, z jakimi korzyściami może wiązać się profesjonalne pozycjonowanie ich witryn, – zwiększenie ruchu na stronie, większa rozpoznawalności marki, a także rosnąca liczba klientów — takie efekty daje właśnie profesjonalne SEO. Pierwsze sukcesy były niczym ogromny powiew wiatru w żagle, kolejne pozytywne opinie zleceniodawców natomiast utwierdziły nas w słuszności naszej misji.
Pozycjonowanie w Bydgoszczy

Pomoc lokalnym przedsiębiorcom w Toruniu

Kiedy udało się ugruntować naszą pozycję w Bydgoszczy oraz rozbudować działy, a nowi klienci zaczęli się do nas zgłaszać również z rekomendacji, uznaliśmy, że czas na nowe wyzwania. Co miałoby to oznaczać w praktyce? Przede wszystkim siedzibę w nowym mieście. W dalszym ciągu interesowało nas pozycjonowanie lokalne, zatem zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie działalności w sąsiadującym z Bydgoszczą Toruniu. Miejscowość ta skusiła nas swoimi turystycznymi atutami oraz ogromną różnorodnością demograficzną. Ponadto środowisko, w którym powstają innowacyjne i nowoczesne przedsiębiorstwa zakładane często przez młodych, pełnych pasji ludzi od razu wydało nam się niezwykle inspirujące.

Wzbogaceni o ogromne doświadczenie doskonale wiedzieliśmy, jak należy podejść do budowania oddziału w innym mieście. Znaleźliśmy doskonałą siedzibę w centrum Torunia, w której bardzo szybko się zadomowiliśmy. Nowe wyzwanie wiązało się również ze znalezieniem osób mogących zasilić szeregi tworzących się zespołów. Toruń nas nie rozczarował — fantastyczni, kreatywni i zmotywowani ludzie błyskawicznie stali się częścią naszej firmy. Tutaj również udało nam się stworzyć doskonale funkcjonujący zespół ds. kampanii Google Ads. Z taką energią mogliśmy rozpocząć dynamiczne działania w nowym mieście. Lokalne pozycjonowanie bardzo przypadło do gustu toruńskim przedsiębiorcom, szybko zatem zaczęliśmy nawiązywać liczne współprace nastawione na promowanie zarówno drobnych, jak i większych przedsiębiorstw. Ponownie udowodniliśmy skuteczność naszych metod.
Pozycjonowanie w Toruniu

Grudziądz — trzeci etap wspierania regionalnych przedsiębiorców

Działania prowadzone w Toruniu (nie tylko na skalę lokalną, ale również — ogólnopolską) cechowały się niezwykłą, charakterystyczną dla miasta, dynamiką, nic więc dziwnego, że po zaledwie dwóch latach postanowiliśmy wykorzystać zgromadzony do tej pory potencjał i stworzyć kolejny oddział — tym razem w Grudziądzu, gdzie rozwój jest wprost proporcjonalny do rozmiarów samej miejscowości. Zlokalizowana w samym sercu miasta klimatyczna kamienica stała się idealną przestrzenią dla naszej firmy. Na tym etapie mogliśmy już pochwalić się ogromnym doświadczeniem, a także setkami wypozycjonowanych stron. Nowa perspektywa w postaci tworzenia kampanii w systemie reklamowym Google Ads była dodatkowym atutem, jaki chcieliśmy zaproponować grudziądzkim biznesmenom. Przez ponad dekadę istnienia w branży udało nam się stworzyć efektywną metodykę pracy, doskonale zatem wiedzieliśmy, jak wesprzeć nowo pozyskanych klientów.

Eleganckie, nastrojowe biuro; wspaniali, ambitni ludzie oraz świetna znajomość zasad SEO po raz trzeci okazały się mieszanką idealną. Pierwsze sukcesy w Grudziądzu pojawiły się szybciej, niż się tego spodziewaliśmy, a pozytywny odbiór prowadzonych przez nas działań był niesłychanie motywujący. Na tym oczywiście nie zamierzamy poprzestać — plany rozwoju grudziądzkiego oddziału są równie ambitne, co w przypadku dwóch poprzednich lokalizacji. Dzięki jednak profesjonalnemu podejściu oraz podejmowaniu decyzji w oparciu o doświadczenie i znajomość branży wiemy, że będziemy w stanie sukcesywnie wcielać je w życie.

Trzy siedziby w strategicznych miejscowościach województwa kujawsko- pomorskiego pozwalają nam na prowadzenie kompleksowych usług z zakresu lokalnego pozycjonowania. Przez lata badań i analiz regionalnego rynku udało nam się świetnie poznać jego specyfikę. Wiemy, jakie strategie są najskuteczniejsze i które decyzje marketingowe mają największe szanse na sukces. Pozycjonowanie lokalne zawsze było naszym priorytetem, od tego zaczynaliśmy w Bydgoszczy i dzięki temu pomogliśmy regionalnym przedsiębiorcom. Cechuje nas nie tylko świadomość i profesjonalizm, ale również indywidualne podejście do klienta i szczegółowe rozpatrywanie jego potrzeb.
Pozycjonowanie w Grudziądzu

Włocławek – kolejny punkt nad Wisłą

Zebrane do tej pory doświadczenie nauczyło nas, że dynamiczne zmiany to jedyna słuszna droga w tej branży. Tym razem zainteresowaliśmy się otwarciem kolejnej siedziby w nowym mieście jeszcze szybciej. Od czasu uruchomienia oddziału w Grudziądzu minęło ledwie pół roku, a my już zaczynaliśmy we… Włocławku. Ciekawy region, dobrze prosperująca gospodarka i duża liczba małych firm to idealny grunt, pod nowy, póki co skromny, oddział. I choć pozycjonowanie, głównie lokalne, to nadal trzon naszej działalności tym razem zaczęliśmy inaczej, od kampanii Google Ads, która najlepiej odpowiadał potrzebom włocławskich przedsiębiorców.

Wybór ten okazał się strzałem w dziesiątkę – połączenie dużej wiedzy, znajomości rynku ze świeżą ofertą dało doskonałe rezultaty. Szybko udało nam się nawiązać współpracę nie tylko z pierwszymi lokalnymi przedsiębiorcami, ale także wypracować wyniki i zdobyć ich zaufanie. Jednak to dopiero początek, rozbudowa tego nowego działu jest zaledwie jednym z naszych celów. Chcemy pomóc włocławskim firmom w prowadzeniu kampanii Google Ads, jak również w pozycjonowaniu – tak lokalnym, jak i ogólnopolskim.
Pozycjonowanie we Włocławku

Dla kogo pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne, choć pozwala wypracować bardzo dobre wyniki, nie jest usługą skierowaną do wszystkich przedsiębiorców. Branże mające charakter ogólnopolski czy nawet międzynarodowy powinny skupić się na pozycjonowaniu na frazy ogólne bądź te z długiego ogona.

Dla kogo więc to usługa?

Odpowiedź jest niezwykle prosta i już o tym wspominaliśmy — dla wszystkich firm, których działalność ma charakter lokalny. Będą to m.in.: przedsiębiorstwa działające w branży budowlanej/naprawczej, gastronomicznej, fryzjerzy, kosmetyczki, kwiaciarnie, warsztaty samochodowe, lakiernie i malarnie, a także wszelkiego rodzaju firmy świadczące usługi specjalistyczne, jak dentysta czy ortodonta. W przypadku tego typu firm ważne jest to, by klient miał realną szansę skorzystać z usługi, która jest w tym wypadku ograniczona regionalne. Dlatego pozycjonowanie ogólne tutaj nie daje
dobrych rezultatów, nawet jeśli strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, użytkownik nie zainteresuje się jej ofertą, jeśli nie będzie ona świadczona na obszarze, który go interesuje.

Co więcej, użytkownicy realnie zainteresowani kupnem produktu czy też usługą, zwykle doprecyzowują hasła, które wpisują w wyszukiwarkę właśnie o miasta bądź, rzadziej, o województwo — dlatego właśnie, jeśli działasz w branży, która świadczy usługi o charakterze regionalnym — pozycjonowanie lokalne jest właśnie rozwiązaniem dla Ciebie.